Hoe weet je dat je toe bent aan professionele branding?

#1 je bent klaar met ‘doe-het-zelven’



Je weet dat het belangrijk is om zichtbaarheid te genereren, dit probeer je erbij te doen. Naast alle taken die je al hebt. Vaak denk je ‘ik doe het er wel bij’ of ‘dat doe ik zo wel even’. Vooral dat ‘even’ is natuurlijk helemaal niet even en voor je het weet zit je weer uren te spenderen aan het creëren van een bedrijfsidentiteit terwijl je to-do list nog meters lang is. Elke keer wanneer je aan het doe-het-zelven bent krijg je het er weer benauwd van.. Tijd om dit anders aan te pakken, en je focus te houden op waar je kracht en dus je waarde ligt.

#2 je houdt je in als het aankomt op het promoten van je bedrijf


Ik probeer een beeld te schetsen van hoe het waarschijnlijk gaat, because: been there, done that.


Je hebt een fantastisch concept, het idee is uitgewerkt, je bedrijf bestaat. Je weet wat je te bieden hebt, je weet (in grote lijnen) wie je klanten zijn en je hebt zelfs al wat klanten aan je bestand mogen toevoegen. Lekker bezig! Maar hoe weet je wie je ideale klant is, en nog belangrijker; Hoe weet je deze te bereiken.


Je gaat aan de slag met het creëren van content, wellicht heb je wat templates kunnen downloaden of gebruik je Canva om simpel aan de slag te kunnen. Je krijgt te maken met het kiezen van kleuren, fonts, positionering en beeldkeuzes. Dan slaan ook de twijfels toe, wat mag je wel en niet gebruiken? Wat spreekt jouw droomklant aan? Wat wil je eigenlijk vertellen met dit plaatje en dan moet je ook nog aan de copywriting. Je bent intussen al uren verder aan het ontwerpen en bedenken wat te doen en vraagt je misschien af of deze tijd het allemaal waard was.


Newsflash: Je bent het waard en wat je aanbiedt is het 100% waard.

Je moet alleen nog een merk creëren dat je waarde duidelijk communiceert en daarmee de juiste klant weet te bereiken.


#3 je wilt een betrouwbaar klantenbestand opbouwen


Misschien heb je een paar jaar geleden geïnvesteerd in een vriend om een ​​logo voor je te maken. Maar het probleem was dat ze alleen een logo creëerden. Geen doordachte, strategische benadering van je merk die je boodschap duidelijk en aan de juiste klant overbrengt.


De waarheid is dat je merk meer is dan een logo-ontwerp. Het is ook meer dan dingen er "mooi" uit laten zien. Een succesvol merk omvat een strategisch visueel identiteitssysteem dat verbinding maakt en communiceert met uw doelgroep.


Je bent klaar om te investeren in een professionele branding-expert die je waarde ziet, dit weet te vertalen in een concept en een strategie creëert die duidelijk communiceert en verbinding maakt met jouw droompubliek.


Wanneer je de juiste mensen weet te bereiken met de juiste strategie en visualisatie aarzelt niemand over jouw waarde en aanbod want je bent het meer dan waard omdat jij maar ook je droomklant hierna écht weet waar je voor staat!



Klaar om duidelijk te communiceren wat je waard bent en je droomklant aan te trekken?